Wednesday, November 3, 2010

Peeter Oja, maailma parim humorist

Kui „Ärapanija“ saade mõjub viimastel aastatel pisut väsinult, siis Peeter Oja kolumnistina esindab minu silmis kõrgtasemel huumorit. Oja tänase loo Postimehes lõikan ma välja ja kleebin seinale, et seda alati lugeda, kui meeleolu langema kipub. Homeeriline naeruhoog on garanteeritud!

Oja esitab fundamentaalse, ma ütleksin, maailmaajaloolise tähtsusega küsimuse: miks me laseme ennast päevast päeva mõnitada? Kujutage ette, te elate korrusmajas, mille infotahvlile on ühel päeval kirjutatud: „Selles majas elavad raipesööjad ja pederastid!“ Tegelikult oli mul juba siit raske edasi lugeda, sest ma lihtsalt ei saa naermist järele jätta. Aga ok, ma võtan ennast kokku. Niisiis, järgmisel päeval on see asendunud sildiga: „Selles majas elavad ainult vargad ja koprofiilid.“

Sellise teate peale peaks iga endast lugu pidav majaelanik pöörduma infotahvli eest vastutava isiku poole, haarama tal rinnust kinni ja küsima, kes kurat sinna sellise ilguse riputas ning kas see riputaja on valmis tunnistama, et ta ise on raipesööja, pederast ja koprofiil. Mina ilmselt siis endast lugu ei pea, sest ainus, mille ma sellise teate lugemisest saan, on järelejäämatud naerukrambid.

Aga lähme edasi. Asi on loomulikult Sami Lotilas, kelle jutukesi Õhtuleht avaldab. Olgu siinkohal meelde tuletatud, et Oja pole kaugeltki ainus, kellel Lotila on kopsu üle maksa ajanud. Tõsine Eesti mees Kuuno Kuusik on otsustanud Lotila kohtusse kaevata, sest tema – erinevalt Lotila väidetust – vahetab iga päev aluspükse, töötab rahvusvahelises firmas, ei pea oma tilli häbenema ja kepib oma naist piisavalt (sõnavara on Kuusiku, mitte minu oma, loe siit).

Ent sellal kui Kuusik tahab Lotilaga kohtusse minna, peab Oja mõistlikumaks koputada Õhtulehe peatoimejaja Väino Koorbergi südametunnistusele, sest „peatoimetajal võiks olla ikkagi kindel arusaam oma positsioonist ja vastutusest terve ühiskonna ees“. Ta nõuab, et Koorberg põhjendaks avalikkusele, mis sääraseid asju avaldatakse. Peatoimetaja ei saa ometi olla mõni põhimõteteta soolikas, kes laseb igaühel oma toanurka häda teha!

Ma lihtsalt jumaldan sääraseid avaldusi, mis puudutavad meie ajakirjanduse tõelisi valupunkte. Mihkel Raud, palun, kutsuge oma järgmisesse saatesse Peeter Oja, Väino Koorberg ja Sami Lotila! Kui saate tulema kas või kolmest kaks, olen ikkagi nõus vaatama lausa hinge kinni pidades ning reklaamipausi ajal kööki hiilimata. Sellest saaks sajandi vastupandamatuim saade, eesti teleajakirjanduse igavesti elav ajalugu.

1 comment:

  1. siis 4.otoobri Kolmeraudne ja alates 26.ndast minutist
    http://www.tv3play.ee/play/236157/

    ReplyDelete