Saturday, November 13, 2010

Kadastik: Luik, pane Vaarik lühema keti otsa

Neil päevil jõudis meediamagnaat Hans H. Luige postkasti e-kiri Postimehe väljaandjalt Mart Kadastikult, kes avaldab sügavat rahulolematust oivalise ajakirjanduse preemia andmisega Daniel Vaarikule.

Hea Hans,

ma ei tea, mis Sinu peas küll sündis, kui Sa oma oivalise ajakirjanduse preemia Daniel Vaarikule andsid. Muidugi on tegemist andeka inimese ja, ma ütleksin isegi, sõltumatu mõtlejaga, aga kui Sa praegu ise Memokraati loed, siis mõistad kindlasti, mida ma silmas pean.

Ei ole hea, kui noor inimene ennast nii täis läheb ja arvama hakkab, et ta võib kõike öelda. Memokraadi viimane sissekanne peatoimetajate kohta ei meeldi mulle üldse ja ma arvan, et Sinulegi mitte. Või pead Sa tõesti kohaseks seda, mida seal Lea Larinist räägitakse? Tundes Sinu nõudlikkust peatoimetajate valikul ei või ma seda mitte eeldada.

Sa näed ju ise ka, et peaga toimetamisest ja peatoimetaja vastutusest ei mõista see Vaarik mitte kui midagi. Tsiteerides klassikuid: kui mõni mees teaks, kuidas mõni mees peab munade peal käima, siis ta mõnda meest ei mõnitaks!

Elus on palju ebanormaalset, mille võimendamist ajakirjandus väldib. Ja nagu sa tead, on väga kerge olla ebanormaalne. Seetõttu on äärmiselt oluline, et normaalsetel väljaannetel oleksid normaalsed peatoimetajad ja et ajakirjanduse kohta avaldaksid arvamust ainult normaalsed inimesed.

Muidugi ei Sa enam tagantjärele sellelt noormehelt preemiat ära võtta, aga on hädavajalik ta lühema keti otsa panna. Minu konstruktiivne ja kollegiaalne ettepanek Sulle on: võta ta tööle. Pane ta Ekspressi peatoimetajaks. Või Päevalehe. Tee talle pakkumine, millest pole võimalik keelduda. Siis kaotab ta võime ebasobivalt sõna võtta.

Kui see Sul millegipärast õnnestuma ei peaks, siis vii ta vähemalt kättpidi Lauri Pedaja juurde. Sajast tuhandest mõned sajad võiks see karvik ometi juuksuri peale kulutada, ja kui ta ise selle peale ei tule, siis on Sinu püha kohus talle selgeks teha, et sellise soenguga meediast rääkida on mõeldamatu.

Päikest,
Mart

No comments:

Post a Comment