Saturday, November 6, 2010

Kättesaamatu on kasulik olla

Ajakirjanduses on laineid löömas järjekordne sõnaga „salapärane“ iseloomustatav ärimees. Mäletatavasti oli Toomas Tool salapärane seni, kuni kohtu alla anti. Nüüd tundub ajakirjanikele eriti saladuslik olevat Andres Viisemann, üks LHV kolmest vaalast (PM).

LHV-l läheb praegu enneolematult hästi. Mina neid LHV mehi natuke kardan. Iga kord, kui ma poes käin, on need klanitud ja lõhnastatatud tüübid seal, naeratavad kleepuvalt, jooksevad järele ja teevad juttu. Et kas ma ikka olen mõelnud vanakssaamisele ja kuidas mu rahal ka läheb. Tavaliselt ütlen ma neile muumipapa tädi häälega, et ma ei saa oma raha nende kätte anda, sest mu rhaha hakkab muidu minust phuudust thundma.

Teine põhjus on see, et Viisemannil on jaapani naine. See mõjub tõesti väga salapäraselt. Kolmandaks muidugi see, et ta pole ajakirjanikele ülearu kättesaadav. Ajalehtedel ei ole temast küll ainult üks pilt nagu Toomas Toolist kuni kohtuprotsessini, aga üldiselt eelistab ta ikka vaikselt oma asja ajada, mitte valvemöliseda.

Ja eks need LHV vanad jamad hakkavad meelest ära ka minema. Kes see enam mäletab, et kunagi töötasid LHV-s ka sellised geeniused nagu Oliver Peek ja Kristjan Lepik, kes teenisid rohkem kui kahesaja USA ettevõtte siseinfot kasutades miljoneid kroone tulu. Lepik pidi tagasi maksma üle 6,7 miljoni krooni ning 183 000 krooni trahvi maksma. Täna on ta sellele vaatamata tark investor ja lugupeetud mees. Peek pidi tagastama 151 miljonit krooni ebaseaduslikku tulu ja tasuma 15,7 miljoni krooni trahvi. Temast täna palju kuulda ei ole.

Meelest on hakanud minema ka tõsiasi, et Gild, mis on paljaks koorinud nii mõnegi tuntud eesti ärimehe, tekkis nimelt LHV rüpes. „Multifunktsionaalne Šveitsi armee taskunuga“ Rain Tamm täna enam lehtede esikülgedel ei naerata. Gild Bankers ja LHV lahutasid äriabielu alles aastal 2006.

No comments:

Post a Comment