Friday, December 31, 2010

Keeleoskus määras saatuse

Nii mõnigi on arvanud, et Savisaar mängis venelastega kokku juba Rahvarinde ajal ning pole nn eesti asja ajanud mitte kunagi. Sulev Valner väljendab paber-Maalehes usku, et tollal oli Savisaar siiski Eesti riigi poolel. Mulle tundub ka, et oli. Millal ja miks sündis pööre, kes seda täpselt teab.

Kui Savisaar kandideeris europarlamenti, irvitasid noored ja ilusad tema puuduliku inglise keele oskuse pärast. Ma ei tea, kui hea või kehv lugu Savisaare inglise keelega päriselt on, aga ma pole küll kunagi näinud või kuulnud, et ta oleks kuskil sõnakesegi inglise keelt rääkinud, ja ei tea ka kedagi, kes oleks seda näinud või kuulnud.

Muidugi, küllap tõlgitakse-vahendatakse vajalik talle ära. Aga Savisaare masti mees tahab ju ikka ise ka omasugustega suhelda. Ja vene keelt ta mõistab. Puiselt hääldab, aga aru saab hästi ja ise väljendada suudab samuti.

Keele piirid öeldakse olevat maailma piirid. Wittgenstein mõtles seda muidugi pisut teisiti, aga – äkki läks Savisaarega nii, nagu läks, nimelt keelepiiride tõttu?

5 comments:

  1. Ole nüüd - kui kaua me selle Euroliiduga juba jahmerdame? Kui mitu aastat juba ENNE liiduga ühinemist oli teada, et see plaanis on? Oleks Savisaar tahtnud, oleks ta ammu eraõpetaja võtnud ja oleks inglise keel nüüdseks selge - loll ta ei tundu, järjepidevust tundub olevat rohkem kui buldogil, nii et ilmselgelt pole lihtsalt tahtmist olnud. Miks, see on juba omaette küsimus.

    ReplyDelete
  2. Ankeetides nimetab ta oma keeltena saksa, soome ja vene keelt. Saksa keele oskus on tal väga hea, olen ise kuulnud. Inglise keeles muide suudab mõnevõrra lugeda.

    ReplyDelete
  3. Täiendaksin veel iseennast. Filosoofiakandidaadiks saamiseks pidi ka nõuka ajal üht võõrkeelt korralikult oskama. Vene ja soome keel ei läinud arvesse, ilmselt sellest ajast ongi tal korrlik saksa keel. Tegelikult ei peagi ju kõik inimesed inglise keelt rääkima.

    Muide, ma pole keskerakondlane ega keski pooldaja.

    ReplyDelete
  4. Ei ole vähimatki kahtlust,et Savisaar suudab inglise keeles vabalt suhelda.Kas ta peaks oma keeleoskuse ajakirjanikele ilkuda panema on iseküsimus. Mis puutub idasuunalisse suhtlusse,siis on Savisaar seal konkurentsitult ainuke! Samas on lääne suunas turg suhtlejatest küllastunud.

    ReplyDelete
  5. Tere kõigile, minu nimi on Safa El Sadat, ma olen 20 aastat abielus abikaasaga ja meil on kaks poega, vanem 16 ja noorem 11 aastat. Mu abikaasa armastas mind palju, kuid ta jõudis punktini, kui ta osales asjas koos naisega, kes on tema töökaaslane. Ma pole seda kunagi ette kujutanud, kuid kuidagi muutus tema suhtumine minusse ja lastesse, tema hilinenud tööletulek pani mind mõtlema, isegi minu 20. pulmapäeval märtsis, ma hoian ennast seksist eemal, kui lubame seda teha pulmas aastapäeva, 15 päeva enne pulma-aastapäeva, tunnistas ta, et ta oli seksis oma töökaaslasega. Ta tõi ta oma voodisse, kui olin tööl käinud, see tähendab, et minu tunded olid talle täiesti tühised, minu vaimne seisund on täis piinlikkust, ma arvan, et ma ei saa unustada ja taastada valu, see naine oli täielikult kontrolli all ta ja ma ei tahtnud seda kunagi teha vägivallaga, ta tahab minust lahutada, kui ta on lahutatud, ütles ta, et ta on meie suhetest armukade ja ta rikub mind, võttes oma abikaasa. Ma pidin seda arutama koos sõbraga, kes palus mul leida hea loitsu, kõigepealt ma ei uskunud seda Cast õigekirja, kuid ma pean seda proovima, kuni ma kohtusin PROPHET NOSA UGO e-posti teel internetis, kuidas ta on aidanud nii paljudel inimestel saada oma ex tagasi ja aidata kindlaks teha suhteid ja teha inimesi õnnelikuks nende suhetes ja mõnes muus vaimse haiguse kohta ning ma selgitasin talle oma olukorda ja aitas mul teha mõningaid palveid, mõned maitsetaimed ja juured ja väike ohverdus, mida ma tegin, ja 7 päeva jooksul tuli ta tagasi, et vabandada, ja see oli lihtsalt mulle ime, olen täna õnnelik, et ta aitas mind ja ma võin uhkusega öelda, et mu abikaasa on nüüd minuga uuesti koos ja ta on nüüd armunud minuga nagu kunagi varem.
    Kas teil on vaja oma suhetes mingit abi, näiteks saada tagasi oma mees, naine, poiss, sõbranna, loteriide võitmine, ravimtaimed haiguse raviks, HIV, STD, astma, artriit, Fybroid, insult või mistahes haigus, vaimne probleem Tööpakkumine, Minu postitust lugevad vaatajad, kes vajavad igasugust abi mis tahes elu väljakutsetega seoses, peaksid pöörduma PROPHET NOSA UGO poole ja te olete rõõmus, et tegite.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040
                           +17207992813

    ReplyDelete