Friday, September 23, 2011

Ainult sellises kriisis ma tahaksingi elada

Sellal kui terve maailm ootab uut, Lehmani kokkukukkumisega alanud kolakast palju hullemat, võib-olla lausa kabelimatsu, on meie väikese tubli Eesti peaminister võtnud oma moraalseks kohuseks olla optimist.

Nojah, ega nutt ja hala ei aita muidugi, sest eelarve pisaraid ei usu. Selle tegemise ajaks saadeti Ligi Poola ja Ansip koos oma satraapidega susserdas kokku defifitsiidi, mis siiski ei sega suurendamast pensione. Vaat sellest ma küll aru ei saa, miks peab just neid suurendama. Kui majanduskriis puhkes, siis suurendati vastu terve mõistuse häält kah nimelt pensione, kuigi, olgem ausad: penskarite elul ei ole mitte midagi häda võrreldes nende paljulapseliste perekondadega, kus mõlemad vanemad on töötud.

Eks oravad kardavad muidugi vanamuttide hääli kaotada, sest nemad viitsivad valimas käia. Lapsed, kellel kõht tühi, teadagi, valida ei saa, ja neist on riigil ka sügavalt savi. Õpetajatest on kah savi, söögu puulehti – kui need näljastele lastele kõlbavad, miks siis pedagoogil alla ei peaks minema. Nii et kui varsti jälle kärpimiseks läheb – ja läheb, selle peale võin ma puulehti süüa -, siis pistavad krokodillid nahka laste koolitoidu, aga pensionitõus jääb, see on nagu aamen kirikus.

4 comments:

  1. Kulla Mahvalda, mina olen sinu endine kolleeg, kes on teinud ligi 50 aastat tööd ja nüüd vanaduspensionil. Kätte saan igas kuus 263 eurot ja pean sellega ära elama: kommunaalkulud, söök, arstirohud jm eluks vajalik. Riideid pole paar aastat enam jaksanud osta, ega neid palju vaja olegi, sest teatrisse ja kinno pole ma juba viis aastat saanud rahapuudusel minna. Arvutit kasutan sugulase juures. Oma rohkem kui 70 eluaastaga, kõrgharidusega ja viie võõrkeele oskusega pole mind kellelegi vaja. Kas tõesti on 4protsendiline pensionitõus sinu arvates minu jaoks liiast? Miks sa ei haugu nende kallal, kes saavad tavapensionist palju suuremat nn riigikogu pensionit? Ka minul on üks ja ainus elu ning paraku hakkab see juba lõppema - üldsegi mitte inimväärselt. Ma ei tahaks lõpedada sõnadega: "soovin sama sullegi..."

    ReplyDelete
  2. Andestust, muidugi lõpetada...

    ReplyDelete
  3. Anna andeks, kui ma Sulle haiget tegin (kahjuks ei tea ma, kellega räägin). Palun vabandust, kui kõlasin ülekohtuselt. Ent jutt ei käi ju sellest, mida keegi konkreetselt väärib ning keda n-ö vaja on ja keda mitte. Aga ma leian tõesti, et kui Eestis on kümneid tuhandeid lapsi, kes kunagi kõhtu täis ei saa - ning kui vanematel ei ole tööd, siis neil ju ei olegi lastele midagi süüa anda -, ei pea esmajärjekorras tõusma mitte pensionid. Et neid siiski tõstetakse, on puhtalt populistlik samm. Olen nõus, riigikogulaste ja eripensionid on kohatud, aga see on teine teema.

    ReplyDelete
  4. Einoh, nende vanemate osas, kes ei suuda lapsi toita, on ju teine programm, nimeks "tore kui eestlased välismaale tööle lähevad". Vaba tööjõuturgu ei pea mitte taunima jms.

    ReplyDelete