Thursday, February 17, 2011

Kollektiivse aju surm

Hans H. Luige kollektiivse aju unistus on purunenud juba ammugi, ent järjekordse hoobi maaslamajale annab Luige enda Ekspress, mis avaldab kolmsada linnavalitsuse arvutist postitatud kommentaari.

Tõsiasi, et kommentaariume kasutatakse aktiivselt nii poliitilises võitluses kui ka valimispropagandas, pole saladus. Ehkki IP-sid näevad vaid toimetuse liikmed, kes senimaani pole üldiselt kommentaatoreid „reetnud“, näeb igaüks, kes lugeda oskab, et tohutu kommentaaritulv mõne poliitilise loo taha ei teki kaugeltki nn loomulikult teel.

Jah, olid ajad, mil ajakirjanikud kasutasid kommentaariume info hankimiseks. Need on aga ammu läbi ning nüüd ei tea keegi, kuidas kord pudelist lahti lastud džinni sinna tagasi toppida. Sest modereerimine ei anna tulemust ja pealegi, ärimudelisse on ju kommentaaride väljapeksmine sisse kirjutatud (loe siit).

„Mina su sünnitasin, mina su ka tapan,“ mõtleb Luik? Ei tea. Põhimõtted on armsad, raha ent on armsam veel. Esialgu said lihtsalt kesikud nätaka ära. Te ei arva ometi, et oravad ja teised ei tee.

1 comment:

  1. "Hans H. Luige kollektiivse aju unistus"
    Selle ta sai minult sest mina olin see kes käis välja sellise idee,nimelt ma tahtsin Inno ja Irja Kohvikust teha kollektiivset aju.

    ReplyDelete