Friday, October 14, 2011

Ajakirjanik, kes loeb

Üldiselt on ajakirjanike töökoormus nii suur, et peale lehtede lugemise ja online-voo jälgimise nad suurt midagi lugeda ei jõua ja tegelikult ei viitsi ka. Raamatuid kindlasti mitte. Siis otsustab väljastatava meediatoote sisu ja vormi enamast see, kas varasemast mingi krunt all on või pole.

Üks väheseid – väljundi järgi vist isegi ainus – filosoofia ajalugu tundvaid kolumniste on minu meelest Ahto Lobjakas. Kellele arvamuslugude kirjutamine muidugi põhitöö ei olegi. Ma ei tea ühtegi teist, kes oleks lugenud Nietzschet ja Heideggeri. Aeg-ajalt lehvitab „nimedega“ muidugi mõni teinegi, aga selle tunneb kohe ära, kas vehib niisama või lugenud ka.

Oleks minu olemine, teiseks minu tegemine, annaksin ma oivalise ajakirjanduse auhinna kohemaid Lobjakale. Mitte ainult Nietzsche ja Heideggeri pärast, vaid selle pärast, et tegemist on haritud ja mõtleva autoriga, kes suudab ajakirjandusele omases kitsas formaadis väljendada mõttekäike, mille vaade ja haare teevad temast Eesti kontekstis haruldase, üksildase tipu.

2 comments: